Velkommen som læser på dette første nyhedsbrev.

Nedenfor kan du læse mere om
  • Bestyrelsen efter generalforsamlingen
  • Arbejdsdag
  • Sejlerskole
  • Onsdagssejlads
  • Fællestur til Ejerslev
  • Send flere billeder

Bestyrelsen efter Generalforsamlingen

Bestyrelsen havde første møde efter generalforsamlingen d. 8. april, og konstitueringen blev således:
Formand: Peter H. Staun (Valgt på GF)
Kasserer: Jens Milthers (Valgt på GF)
Næstformand: Jesper Kann
Sekretær: Morten L. Sørensen
Driftsansvarlig: Kurt Becher
Sejlerskole: Per Andersen
Vi sætter stor pris på, at Gunnar Christensen har valgt at blive "rigtigt" bestyrelsesmedlem.

I den nye bestyrelse vil vi langt højere grad arbejde med selvstyrende udvalg med eget budget og egen økonomi. Bestyrelsen vil til gengæld arbejde på den "almindelige" drift af klubben og understøtte udvalg og medlemmernes lyst til aktiviteter. Derfor vil der i udgangspunktet heller ikke være bestyrelsesmedlemmer i udvalgene. Vi håber det resulterer i at opfylde mantraet "Mindre Bøvl - Mere kaffe, sejlads og samvær"

Arbejdsdag

Havneforeningen og Nibe Sejlklub vil gerne invitere jer alle til arbejdsdag på havnen
den 25. maj 2024 kl. 9.00-?
Vi starter dagen med lidt morgenmad og får os fordelt ud på de forskellige opgaver. Der vil også være forplejning i løbet af dagen.
Vi har jo altid mange større og mindre projekter, der kræver nogle hænder til at få gjort og alle kan bidrage med noget uanset hvad.
Tænker du, at manden/konen/ungerne trænger til lidt adspredelse, er det samme dag, der er Havnens dag i Nibe Jollehavn. Så der er mulighed for at kombinere oplevelserne til gavn for alle!
Vi har tidligere haft stor tilslutning og det håber vi på igen!
Hvis du ved du kommer, er du meget velkommen til at "melde dig til" på begivenheden her

Sejlerskole - Praktisk Sejlads

Hvis du ikke allerede har et duelighedsbevis, så er der stadig masser af plads på vores praktiske del af duelighedskurset.

Undervisningen tager udgangspunkt i Dansk Sejlunions sejlerkursus. Vi sejler i to Maxi 77’ere, der er gode og sikre begynderbåde. Der er stort fokus på sikkerhed og tryghed ved at sejle, både i åben sø, men også i havnemanøvrer.

Du vil lære at:
  • lægge til og manøvrere i havn for motor
  • sætte og bjerge sejl
  • trimme sejl i forhold til vinden
  • sejle kurser efter kompas
  • godt sømandskab og sikkerhed
  • og ikke mindst mand-over-bord-manøvrer.
Kurset afholdes mandag, tirsdag og torsdag fra kl. 18 – 20.

Du kan læse mere her - og kender du nogen, der ønsker den praktiske undervisning, så henvis meget gerne. Har du spørgsmål, så send en mail til sejlerskole@nibe-sejlklub.dk

Onsdagssejlads

Sejladserne sejles alle onsdage i Maj, Juni, Juli, August, September og har det sociale fællesskab i centrum.
Der sejles i 2 klasser, Flagsejladsen og Nibe onsdagscuppen (DH-klasse).

Flagsejladsen er målrettet til nye sejlere der gerne vil prøve kræfter med kapsejladsen eller bare gerne vil sejle med rundt på banen for derefter at drikke mole øl og spise pølser. Der er i denne
klasse ingen krav til mål.

Onsdagscuppen sejles som en ”rigtig” kapsejlads hvor fairness
og sportsmanship er de grundlæggende værdier for sejladsen, derfor sejles der her
efter DH-mål. Hvis du ønsker at få målt din båd så kontakt en af klubmålerne -
Flemming Brandt Clausen og Bo Bjerrum.

Vinderen af onsdagscuppen bliver årets klubmester.

Ønskes du at deltage som gast kan du sende en mail til sejladsudvalg@nibe-sejlklub.dk
eller møde op på dagen til skippermødet.

Mere info samt regler og baneskitser kan findes her.

Fælles tur til Ejerslev

Nibe Sejlklub har i år planlagt en weekendtur til Ejerslev den 14. til 15. juni, hvor der er havnefest i Ejerslev.
Vi mødes i Løgstør hen under aften, som man kan komme afsted til.
Lørdag formiddag holder vi skippermøde kl. 9.30 på terrassen ved servicebygningen, hvor der bliver info om en lille indlagt kapsejlads over Løgstør bredning.

Vel ankommet til Ejerslev bliver der tid til frokost inden Poul Roesen kommer og tager os med på en tur rundt om havnen og lagunen, hvor han vil fortælle om områdets historie og om visionerne for havnen og områdets udvikling, som er temmelig store.

Poul er lokal forankret i egnen og er medlem af byrådet i Morsø kommune.
Fællesspisning med egen medbragt mad og drikke
Til aften griller og spiser vi sammen med efterfølgende hyggelig samvær.
Søndag går turen hjemover, som folk får øjne til.
Til gamle sejlere, gør en indsat for at få nogle af de nyere sejlere med fra klubben. Der er ingen krav om tilmelding, men for praktikkens skyld, må du gerne melde dig til. Det kan du gøre her

Send flere billeder

Til sidst skal lyde en opfordring om at sende gode billeder fra livet i Nibe Sejlklub.

Lige nu er det Michael Worm Sørensens dejlige billeder fra onsdagssejlads, der pryder hjemmesiden, men vi vil gerne se motorsejlere, jollesejlere, grillhygge og alt hvad der ellers foregår.

Du kan sende billeder og evt en lille historie til sekretaer@nibe-sejlklub.dk