Duelighedsbevis - Praktisk sejlads

• Har du en drøm om at sejle
  • Vil du gerne lære de grundlæggende ting ved at sejle med sejl
  • Har du gennemført den teoretiske del af duelighedsbeviset, men mangler den praktiske

I Nibe Sejlklub har du mulighed for at tage et kursus i praktisk sejlads, hvor du lærer de basale ting ved at sejle med sejl.

Undervisningen tager udgangspunkt i Dansk Sejlunions sejlerkursus. Vi sejler i to Maxi 77’ere, der er gode og sikre begynderbåde. Der er stort fokus på sikkerhed og tryghed ved at sejle, både i åben sø, men også i havnemanøvrer.

Du vil lære at:

• lægge til og manøvrere i havn for motor
  • sætte og bjerge sejl
  • trimme sejl i forhold til vinden
  • sejle kurser efter kompas
  • godt sømandskab og sikkerhed
  • og ikke mindst mand-over-bord-manøvrer.

Kurset afholdes mandag, tirsdag og torsdag fra kl. 18 – 20.

Vi prøver at lave holdene så erfaringsmæssigt ligeligt som muligt. Derfor kan du godt blive spurgt, om du vil skifte til en anden dag for at gøre oplevelsen og indlæringen så god som muligt.

Kurset afsluttes med en prøve med en censor fra Dansk Sejlunion.

Sted: Nibe Sejlklub, Bryggen 70, 9240 Nibe. Opstart d. 13. maj ’24.

Der vil være 12 kursusgange. 6 sejladser inden sommerferien og 6 efter. Prøven vil foregå medio september. I tilfælde af dårligt vejr, går vi i klubhuset og øver knob og teori, eller flytter sejladsen til en anden dag.

Prisen: kr. 1500,-

Dette er prisen for medlemmer af Nibe Sejlklub.

Er du ikke medlem, koster et medlemskab 750,- pr. år. Skulle du bestemme dig for at tage den teoretiske del efter den praktiske, vil du stadig være medlem, og derfor ikke skulle betale for et nyt. Venter du med den teoretiske prøve til senere, vil et medlemskab fortsat være krævet.

Tilmeldingsprincippet er ”først til mølle”. Vi opretter dog en venteliste, da der nogle gange sker frafald på holdet. Tilmeldingen er bindende, dvs. der ydes ikke refusion i tilfælde af, at man ikke fuldfører.

Hold i dag